Resumé insikt
Rapport: annonsörer dissar riktad reklam och fyra andra framtidstrender
Rapport: annonsörer dissar riktad reklam och fyra andra framtidstrender
Det har funnits en övertro på personaliserad marknadsföring och influencers samtidigt som marknadsförare tampas med datainsamling. Det menar Gartner i en färsk rapport som vi dissekerar. I dag används riktad reklam på ett sätt som starkt bidrar till reklamtröttheten, anser digitala experten Daniel Collin. – Jag kräks, säger han.
Publicerad: 11 december 2019, 10:07
Man kan bli trött av mindre.
Foto: Getty Image / Yasmine Winberg.
”Yasmine Altaira! Dina favoriter är nu på rabatt!”
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.