Resumé insikt
Rasism, skjutande 5-åringar och knark – här är sanningen bakom svenska Youtube-annonserna
Flertalet bojkotter har inte hjälpt. Youtube har fortfarande problem med att garantera brand safety. Resumé Insikt har granskat plattformen och hittat ett 30-tal varumärken som syns i anslutning till videoklipp om droger, högerextremism och vapen. För annonsörer innebär det en mardröm.
Publicerad: 8 maj 2019, 08:44
Den första smällen kom för nästan precis två år sedan. Efter att några av världens stora annonsörer blivit varse om att de synts innan videos som uppmanar till extremism började
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.