Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Rasism, skjutande 5-åringar och knark – här är sanningen bakom svenska Youtube-annonserna

Publicerad: 8 Maj 2019, 08:44

Flertalet bojkotter har inte hjälpt. Youtube har fortfarande problem med att garantera brand safety. Resumé Insikt har granskat plattformen och hittat ett 30-tal varumärken som syns i anslutning till videoklipp om droger, högerextremism och vapen. För annonsörer innebär det en mardröm.


Ämnen i artikeln:

KrisYoutubeBrand Safety

Den första smällen kom för nästan precis två år sedan. Efter att några av världens stora annonsörer blivit varse om att de synts innan videos som uppmanar till extremism började

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

KrisYoutubeBrand Safety

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.