Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Readiss, ungdomshajp och kedjornas livboj – så tacklar de retailkrisen med pris

Readiss, ungdomshajp och kedjornas livboj – så tacklar de retailkrisen med pris

Varför har Svenskt Tenn aldrig rea? Hur kan lågprisvarumärket Eldorado bygga en sådan hajp? Och hur påverkas mellanprisbutikerna Åhléns och Stadium av sina outlet-butiker? Så tänker bolagen inom låg, mellan och premium kring prisstrategi.

Publicerad: 11 Mars 2020, 11:14

Ämnen i artikeln:

VarumärkenStadiumJohan DavidsonAxfoodEldoradoMagnus OhlssonResumé InsiktÅhléns

Svenskt Tenn, Åhléns, Stadium och Eldorado har alla olika prisstrategier.

Foto: Yasmine Winberg

Innehåll

01. Svenskt Tenn – här handlar det om långsiktig varumärkesvård

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.