Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Reklameffekten är luddig – då ökar behovet av kundkännedom

Publicerad: 27 April 2018, 14:42

En gång var reklameffekt något verkligt. Dressmann sålde fler kalsonger. Svenska Spel blev av med fler trisslotter. Förre TV4-chefen Jan Scherman förklarar framtiden med lite tv-historia.


Ämnen i artikeln:

DressmannJan SchermanTV4Ica-Stig

TV4:s försäljningsdirektör Gunnar Sjögren krigade med mediebyråerna och fick sparken av dåvarande vd:n Thorbjörn Larsson. Michael Grimborg kom in i TV4-huset och skapade fred. Monopolisten fick bli ödmjuk. Det var

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.