Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Reklameffekten är luddig – då ökar behovet av kundkännedom

Publicerad: 27 april 2018, 14:42

En gång var reklameffekt något verkligt. Dressmann sålde fler kalsonger. Svenska Spel blev av med fler trisslotter. Förre TV4-chefen Jan Scherman förklarar framtiden med lite tv-historia.


Ämnen i artikeln:

DressmannJan SchermanTV4Ica-Stig

TV4:s försäljningsdirektör Gunnar Sjögren krigade med mediebyråerna och fick sparken av dåvarande vd:n Thorbjörn Larsson. Michael Grimborg kom in i TV4-huset och skapade fred. Monopolisten fick bli ödmjuk. Det var

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.