Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Reklamtröttheten bland kreatörer stor – här är åtgärderna som kan stoppa utvecklingen

Reklamtröttheten bland kreatörer stor – här är åtgärderna som kan stoppa utvecklingen

Till och med de som skapar reklamen är reklamtrötta. Den insikten delar branschen i två läger. Det finns de som tycker att det är dags att dra upp huvudet ur sanden – andra som tycker att de reklamtrötta kreatörerna borde syssla med någonting annat. Vi har frågat fyra kommunikationsveteraner om vad reklamtröttheten gör och hur den påverkar.

Publicerad: 12 Februari 2020, 16:03

Ämnen i artikeln:

Björn Owen GladBjörn RietzMagnus JakobssonResumé InsiktReklamtrötthetSveriges AnnonsörerLinda NilssonReklamAnnonsörerAnnons

Magnus Jakobsson (NoA), Linda Nilsson (Komm), Björn Owen Glad (Spoon) och Björn Rietz (RIETZ).

För några veckor sedan gjorde Resumé Insikt en kartläggning av reklamen på Facebook. Vi blockerade 300 annonser på Facebook och Instagram under loppet av tre månader. Men trots åtgärden

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.