Resumé insikt
Reklamvärldens musikexperter: Så får du musik att lira med ditt varumärke
Minns ni wow-upplevelserna man tidigare fick av musik från reklamfilmer? Vi måste hitta tillbaka till det, men nu i en annan tappning i ett nytt medielandskap. Bianca Ingrossos ”Blomstertid” är en sådan ny version som visar hur sociala mediers kraft kan leda till en kraftig pr-effekt, bara genom musiken. Vi får en inblick i hjärnorna på Sveriges främsta experter på reklammusik – läs och lär.
Publicerad: 1 september 2021, 10:13
Volvo, Libresse, H&M och Caia vet hur man använder musik i reklam.
Montage: Tom Fägrell
Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor. Benjamin Ingrosso tar de första tonerna i tv-programmet ”Allsångsscenen är din”. Systern Bianca Ingrosso äntrar scenen i en bländande vacker spetsklänning
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.