söndag26 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Reklamvärldens musikexperter: Så får du musik att lira med ditt varumärke

Minns ni wow-upplevelserna man tidigare fick av musik från reklamfilmer? Vi måste hitta tillbaka till det, men nu i en annan tappning i ett nytt medielandskap. Bianca Ingrossos ”Blomstertid” är en sådan ny version som visar hur sociala mediers kraft kan leda till en kraftig pr-effekt, bara genom musiken. Vi får en inblick i hjärnorna på Sveriges främsta experter på reklammusik – läs och lär.

Publicerad: 1 september 2021, 10:13

Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktMusikVarumärkeReklamReklambyråMarknadsförareMarknadsföringLjuddesign

Volvo, Libresse, H&M och Caia vet hur man använder musik i reklam.

Montage: Tom Fägrell

Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor. Benjamin Ingrosso tar de första tonerna i tv-programmet ”Allsångsscenen är din”. Systern Bianca Ingrosso äntrar scenen i en bländande vacker spetsklänning

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev