Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Resebranschen 2.0 – så ska marknadsföringen vända ekonomiska katastrofen

Resebranschen 2.0 – så ska marknadsföringen vända ekonomiska katastrofen

Restriktioner och inställda avgångar har lett till en reseromantik – varumärkesmätningar skjuter i höjden samtidigt som bolagen blöder ekonomiskt. Vi har tittat närmare på hur fyra olika bolag inom reseindustrin kan utnyttja momentum i marknadsföringen och förbereda för den nya verkligheten post pandemin.

Publicerad: 3 Juni 2020, 13:11

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetSASTallink Silja LineNordic Choice HotelsResorTUI

Resebranschens medieinvesteringar har rasat med 74 procent under mars och april i jämförelse med samma period förra året, visar siffror från Sifo. Trots detta har majoriteten av varumärkena inom kategorin

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.