Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Resebranschen 2.0 – så ska marknadsföringen vända ekonomiska katastrofen

Resebranschen 2.0 – så ska marknadsföringen vända ekonomiska katastrofen

Restriktioner och inställda avgångar har lett till en reseromantik – varumärkesmätningar skjuter i höjden samtidigt som bolagen blöder ekonomiskt. Vi har tittat närmare på hur fyra olika bolag inom reseindustrin kan utnyttja momentum i marknadsföringen och förbereda för den nya verkligheten post pandemin.

Publicerad: 3 Juni 2020, 13:11

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetSASTallink Silja LineNordic Choice HotelsResorTUI

Resebranschens medieinvesteringar har rasat med 74 procent under mars och april i jämförelse med samma period förra året, visar siffror från Sifo. Trots detta har majoriteten av varumärkena inom kategorin

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.