Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Ricki Petrini: Varför blir branded content så yxigt på nätet?

Publicerad: 7 mars 2018, 11:46

Mediekompaniets affärschef Ricki Petrini ställer krav på branded content, frågar sig varför samma homogena grupper alltid rapporterar om mångfald – och berättar om ett misslyckat projekt med djärva investerare.


Ämnen i artikeln:

5 frågor tillMediekompaniet

Ricki Petrini började sin bana som journalist, bland annat som chefredaktör på Procter & Gamle i Norden och chefredaktör för livsstilssajten Improveme.se. Efter att ha byggt upp Metros nativesatsning tillträdde

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.