Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Risker med syftesdriven marknadsföring

Publicerad: 27 Oktober 2016, 17:28

En klassiker från 1980-talet är när reporter Sven Melander tvingar barn säga att de vill ha fred på jorden trots att de egentligen helst vill ha en cykel i julklapp (länk till sketch här). I dag ska företag kommunicera starka kvinnor, problemen med klädnormer och samtal med flyktingar. Det kan bli problem om det inte innebär ett riktigt engagemang. Och det kan vara problematiskt om konsumenterna hellre vill ha bra produkter i stället för fred på jorden.


Hösten 2016 ska pastiller hjälpa flyktingar att prata svenska, varuhus bryter klädmaktsordningen och livsmedelsaffärer tänker minska resursåtgången genom att ändra kundernas matvanor.

Det är tre exempel

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.