Danska Eurojackpot har lanserat en hel kampanj med bilder från AI. Den danska byrån Pong har skapat filmaffischer i Midjourney. Bilden är AI-genererad och justerad av Resumé.
Foto: Midjourney/&Co/Pong
Så använde Danmarks största annonsör AI i storkampanjen
En betydande andel av marknadscheferna har redan tagit sig an AI, enligt The Nordic CMO Survey. Danmark är föregångare. Och ännu fler kommer att göra det. Text och bild är mest populära användningsområden. Men vad innebär det för externa byråerna?
Artificiell intelligens har redan tagit stor plats i marknadsföringen. Det visar The Nordic CMO Survey – en stor undersökning gjord av branschmedierna Resumé, norska Kampanje och danska Markedsføring i samarbete
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.