måndag29 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Danska Eurojackpot har lanserat en hel kampanj med bilder från AI. Den danska byrån Pong har skapat filmaffischer i Midjourney. Bilden är AI-genererad och justerad av Resumé.

Foto: Midjourney/&Co/Pong

Så använde Danmarks största annonsör AI i storkampanjen

En betydande andel av marknadscheferna har redan tagit sig an AI, enligt The Nordic CMO Survey. Danmark är föregångare. Och ännu fler kommer att göra det. Text och bild är mest populära användningsområden. Men vad innebär det för externa byråerna?

Publicerad: 16 maj 2023, 06:00

Artificiell intelligens har redan tagit stor plats i marknadsföringen. Det visar The Nordic CMO Survey – en stor undersökning gjord av branschmedierna Resumé, norska Kampanje och danska Markedsføring i samarbete

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

&CoThe North AllianceMarknadsföringAIArtificiell intelligens

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev