onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så blev cancel culture ett fenomen – och så formar det en ny värld för varumärken

Så blev cancel culture ett fenomen – och så formar det en ny värld för varumärken

Både varumärken och personer är i dag ett snedsteg från att inte längre vara ”inne i värmen”. Sociala medier har blivit till ett minfält, där vissa till och med jobbar heltid med att cancellera företag. Hur blev det så här? Och hur ska varumärken egentligen handskas med fenomenet cancel culture?

Publicerad: 24 februari 2021, 13:01

Ämnen i artikeln:

Paolo RobertoNa-kdAlexander BardSociala medierInfluencersInstagramAmanda OxellTherese LindgrenEmma BlomVarumärkenOatlyNikeCancel culture

En ny tid att förhålla sig till.

Foto: Getty Images.

När det i maj 2020 stod klart att medieprofilen Paolo Roberto köpt sex försvann matvarumärket Paolos från butikshyllorna fortare än någon hann säga ”carbonara”. Skandalen och den kraftiga kritikstorm som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev