Resumé insikt
Så blev cancel culture ett fenomen – och så formar det en ny värld för varumärken
Så blev cancel culture ett fenomen – och så formar det en ny värld för varumärken
Både varumärken och personer är i dag ett snedsteg från att inte längre vara ”inne i värmen”. Sociala medier har blivit till ett minfält, där vissa till och med jobbar heltid med att cancellera företag. Hur blev det så här? Och hur ska varumärken egentligen handskas med fenomenet cancel culture?
Publicerad: 24 februari 2021, 13:01
En ny tid att förhålla sig till.
Foto: Getty Images.
När det i maj 2020 stod klart att medieprofilen Paolo Roberto köpt sex försvann matvarumärket Paolos från butikshyllorna fortare än någon hann säga ”carbonara”. Skandalen och den kraftiga kritikstorm som
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.