onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så blev EMV bolagens guldgruva – här är nycklarna till succé (och därför växer trenden)

Så blev EMV bolagens guldgruva – här är nycklarna till succé (och därför växer trenden)

EMV växte fram för att konsumenter skulle kunna få bra varor till rimliga priser, framför allt inom dagligvaruhandeln. Nu växer trenden och i dag säljs egna märkesvaror inom de flesta branscher. ✓ Andelen har växt med 200 procent. ✓ Så har EMV blivit ett konkurrenshot mot leverantörer. ✓ Så gynnas konsumenterna. ✓ Konkurrensverket om största problemen med EMV. ✓ Forskningen: 5 drivkrafter bakom de strålande affärerna.

Publicerad: 7 december 2022, 13:46

Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktLågkonjunkturCarin FredlundKonkurrensverketInsiktNyheter

Föraktad av vissa men en klar kassako för handeln. Resumé går igenom varför EMV har lönat sig.

Foto: Coop/Axfood/Stadium/Clas Ohlson/Ica Press + Getty

Det våras för Egna märkesvaror, EMV. Inom den svenska dagligvaruhandeln har försäljningen av EMV faktiskt aldrig varit större, enligt färska siffror från SCB. Under 2021 utgjorde kedjornas egna märkesvaror 27,3

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev