Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Så blir Schibsteds nya innovationsprojekt – en nyhetshybrid för unga

Publicerad: 27 Oktober 2017, 15:11

30 procent av 18–24-åringarna använder sociala medier som främsta nyhetskälla – och dissar Vg.no. Med appen Next ska Schibsted förena de sociala mediernas dramaturgi med ett nyhetsflöde som bygger på enkelhet. Kommer det att lyckas?


Ämnen i artikeln:

MedierAftonbladetResumé Insikt

Ola Stenberg vill undvika "dopningseffekten". När den nya nyhetsappen med arbetsnamnet VG Next ska lanseras om några veckor ska den vara allt vad Vg.no

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.