Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Så byggde storbankerna ett supervarumärke

Publicerad: 25 September 2017, 12:28

Sveriges banker var rädda för att startupscenen skulle kapitalisera på affären. Konkurrenterna gick ihop och skapade Swish – i dag ett av landets starkaste varumärken. Men vilken roll har egentligen marknadsföring och kommunikation spelat i framgångssagan?


Sammanfattning – lärdomar från lanseringen av Swish
På bara några år har bankernas betalapp Swish växt fram till ett av Sveriges starkaste varumärken som närmar sig sex miljoner användare. För

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.