Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Så fick Schibsted fem gånger fler att nappa – med AI

Publicerad: 20 Februari 2018, 08:02

Mediekoncernen lärde sig vilka läsare som lutar åt att konvertera med maskininlärning – och fick en rejäl skjuts i sina telemarketingkampanjer. Här är Schibsteds nya framgångsrecept.


Ämnen i artikeln:

Artificiell intelligens

Digitala prenumeranter är som bekant en viktig kugge i mediehusens affärshjul. Schibsted har länge haft en ledande position i Norden vad gäller att konvertera digitala prenumeranter och redan 2003 lanserades

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Artificiell intelligens

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.