Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Så fick Schibsted fem gånger fler att nappa – med AI

Publicerad: 20 Februari 2018, 08:02

Mediekoncernen lärde sig vilka läsare som lutar åt att konvertera med maskininlärning – och fick en rejäl skjuts i sina telemarketingkampanjer. Här är Schibsteds nya framgångsrecept.


Ämnen i artikeln:

Artificiell intelligens

Digitala prenumeranter är som bekant en viktig kugge i mediehusens affärshjul. Schibsted har länge haft en ledande position i Norden vad gäller att konvertera digitala prenumeranter och redan 2003 lanserades

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Artificiell intelligens

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.