Resumé insikt
Så förändrar EU-lagen annonssystemet – men brister inom influencer marketing
Hårdare krav på transparens, förbud mot att rikta annonser mot känsliga målgrupper och inga fler ”dark patterns”. Den nya DSA-lagen spås få stor inverkan på det digitala ekosystemet. Samtidigt finns svåråtkomliga luckor, som inom influencer marketing. Resumé sammanfattar allt du behöver veta.
Publicerad: 26 januari 2022, 12:20
Arba Kokalari (M) har varit huvudförhandlare gällande DSA för partigruppen EPP. Foto: Foto Arba Kokalari: Fredrik Persson / TT
De senaste årens utveckling har varit tydlig – vi går mot en tydligare reglerad digital värld. Efter de senaste årens GDPR och Schrems klubbade Europaparlamentet i torsdags ytterligare en lag
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.