lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så förändrar EU-lagen annonssystemet – men brister inom influencer marketing

Hårdare krav på transparens, förbud mot att rikta annonser mot känsliga målgrupper och inga fler ”dark patterns”. Den nya DSA-lagen spås få stor inverkan på det digitala ekosystemet. Samtidigt finns svåråtkomliga luckor, som inom influencer marketing. Resumé sammanfattar allt du behöver veta.

Publicerad: 26 januari 2022, 12:20

Ämnen i artikeln:

Digital marknadsföringEUDigital Services ActModeraternaSveriges Annonsörer

Arba Kokalari (M) har varit huvudförhandlare gällande DSA för partigruppen EPP. Foto: Foto Arba Kokalari: Fredrik Persson / TT

De senaste årens utveckling har varit tydlig – vi går mot en tydligare reglerad digital värld. Efter de senaste årens GDPR och Schrems klubbade Europaparlamentet i torsdags ytterligare en lag

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev