Resumé insikt
Så förändrar EU-lagen annonssystemet – men brister inom influencer marketing
Hårdare krav på transparens, förbud mot att rikta annonser mot känsliga målgrupper och inga fler ”dark patterns”. Den nya DSA-lagen spås få stor inverkan på det digitala ekosystemet. Samtidigt finns svåråtkomliga luckor, som inom influencer marketing. Resumé sammanfattar allt du behöver veta.
Publicerad: 26 januari 2022, 12:20
Arba Kokalari (M) har varit huvudförhandlare gällande DSA för partigruppen EPP.
Foto: Foto Arba Kokalari: Fredrik Persson / TT
De senaste årens utveckling har varit tydlig – vi går mot en tydligare reglerad digital värld. Efter de senaste årens GDPR och Schrems klubbade Europaparlamentet i torsdags ytterligare en lag
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.