Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Så försvarar fast fashion-kedjorna sina ”hållbara” kollektioner

Så försvarar fast fashion-kedjorna sina ”hållbara” kollektioner

Vikten av transparens, återvinning och beteendeförändring hos kunden – det är några av H&M:s, Gina Tricots, Lindex och Cubus argument för hur de kommunicerar kring sina ”hållbara” kollektioner. Vi har dessutom bett dem gradera hur hållbar deras verksamhet är. Men när vi försöker nå modekedjorna för telefonintervjuer är det bara Lindex som ställer upp.

Publicerad: 14 Oktober 2020, 12:36


Resumé Insikt har i en granskning tittat närmare på hur fast fashion-bolagen Gina Tricot, H&M, Lindex och Cubus marknadsför sina ”hållbara” klädkollektioner samt vilken information som konsumenten får om vad

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.