Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Så försvinner annonspengarna ner i ett programmatiskt slukhål

Publicerad: 15 Juni 2017, 12:17

Vid programmatiska köp försvinner majoriteten av annonsörernas pengar till mellanhänder. Bara fyra av tio kronor går till publicisten, enligt en färsk undersökning. Det har fått Coop att hålla hårt i plånboken.


Ämnen i artikeln:

ProgrammaticCoopMittmediaSchibstedBonnier NewsIcaThe Guardian

När programmatisk handel var nytt målades det upp som en snabb och smidig lösning. Annonsörer skulle få tydliga resultat och effektivisera annonsköpen och publicister skulle tjäna pengar på annars osålt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.