Foto: Weedezign
Så hanterar svenska storannonsörer inflationen: ”Ett utmärkt läge att gasa”
Resumés enkät till svenska annonsörer visar att de flesta förändrat mediemixen till följd av inflationen. Samtidigt som flera varumärken har minskat marknadsföringsbudgeten väljer många att hålla fast i planen för året. ✓ Så justerar varumärken sina strategier ✓ Apoteas vd: ”Siktar på att öka rejält”. ✓ Jakten på balans för bästa ROI.
Den i branschen så inflyelserika marknadsföringsprofessorn Mark Ritson bedömer att inflationen kommer bli den viktigaste frågan för varje marknadsavdelning i världen under den kommande två-tre åren. Nyligen gjorde han följande
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.