Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Foto: Weedezign

Så hanterar svenska storannonsörer inflationen: ”Ett utmärkt läge att gasa”

Resumés enkät till svenska annonsörer visar att de flesta förändrat mediemixen till följd av inflationen. Samtidigt som flera varumärken har minskat marknadsföringsbudgeten väljer många att hålla fast i planen för året. ✓ Så justerar varumärken sina strategier ✓ Apoteas vd: ”Siktar på att öka rejält”. ✓ Jakten på balans för bästa ROI.

Publicerad: 1 juni 2022, 14:04

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Den i branschen så inflyelserika marknadsföringsprofessorn Mark Ritson bedömer att inflationen kommer bli den viktigaste frågan för varje marknadsavdelning i världen under den kommande två-tre åren. Nyligen gjorde han följande

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

InsiktResumé InsiktEkonomiApoteaIkeaCarlsbergStadiumATGPhilipsElgigantenFoodoraLänsförsäkringarPeugeotCitroën

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.