onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så har corona påverkat medieinvesteringarna – annonsör för annonsör

När coronapandemin slog till i Sverige var många företags första krisåtgärd att dra ner eller helt stoppa sina investeringar i reklam. Men siffror från Sifo visar att flertalet varumärken i stället har gasat. Resumé Insikt skickar ut en enkät till 90 av Sveriges största annonsörer, som avslöjar: ✓ Så kommer medieinvesteringarna förändras de närmaste sex månaderna ✓ Så anpassar varumärkena budskapen ✓ Så ser mottagligheten för reklam ut hos konsumenten ✓ Största utmaningarna framöver – och så påverkar det marknadsavdelningens arbete.

Publicerad: 30 september 2020, 12:29

Ämnen i artikeln:

ReklamtrötthetSvenska SpelApoteaL'OréalAller MediaHallonTelenorCoca-ColaPostkodlotterietRenaultSveriges AnnonsörerATGIkeaCoronavirusetMedieinvesteringar

Tvärtemot vad bilden visat är det ändå många annonsörer som ökat sina annonsinvesteringar under pandemin.

Att pausa medieinvesteringarna är en lätt väg att gå när det gäller att snabbt spara pengar i ett krisläge. Den vägen var det också många som tog när covid-19 bröt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev