Resumé insikt
Så har corona påverkat medieinvesteringarna – annonsör för annonsör
När coronapandemin slog till i Sverige var många företags första krisåtgärd att dra ner eller helt stoppa sina investeringar i reklam. Men siffror från Sifo visar att flertalet varumärken i stället har gasat. Resumé Insikt skickar ut en enkät till 90 av Sveriges största annonsörer, som avslöjar: ✓ Så kommer medieinvesteringarna förändras de närmaste sex månaderna ✓ Så anpassar varumärkena budskapen ✓ Så ser mottagligheten för reklam ut hos konsumenten ✓ Största utmaningarna framöver – och så påverkar det marknadsavdelningens arbete.
Publicerad: 30 september 2020, 12:29
Tvärtemot vad bilden visat är det ändå många annonsörer som ökat sina annonsinvesteringar under pandemin.
Att pausa medieinvesteringarna är en lätt väg att gå när det gäller att snabbt spara pengar i ett krisläge. Den vägen var det också många som tog när covid-19 bröt
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.