Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så har Mastercard kompletterat design med ljud

Publicerad: 1 april 2019, 13:09

Mastercard har lagt två år på att ta fram en ljudidentitet som ska höras vid varje kundkontakt. Frågan är om de bara blir ytterligare ett störningsmoment i en tid då tystnaden är utrotningshotad.


Ämnen i artikeln:

LogotypMastercardDesignLjuddesign

Under de sista självande åren av 1900-talet toppade musikgenren nu-metal listor världen över. Genren kan generöst beskrivas som ett Frankensteins monster ihopsytt av skrikrap, scratching och aggressiv metal. Födelseplatsen var

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.