Resumé insikt
Så har relationen mellan pr-konsulterna och journalisterna förändrats
Så har relationen mellan pr-konsulterna och journalisterna förändrats
UR ARKIVET. Det går 6,4 pr-konsulter per journalist. De senare skulle alltså kunna vara oerhört uppvaktade – vare sig de vill det eller inte. Men i takt med digitaliseringen har också relationen mellan de två traditionella yrkesrollerna förändrats. Behöver de verkligen fortfarande varandra?
Publicerad: 14 april 2021, 09:09
Krocken mellan journalister och pr-konsulter har varit påtaglig länge. Men ställer det nya medielandskapet andra krav på relationen?
Foto: Nastco/Getty Images.
I den nysläppta Netflix-serien Snabba cash, en fristående fortsättning på Jens Lapidus succéböcker med samma namn, blir techentreprenören Leya överlycklig då hennes insålda intervju hamnar på omslaget för Di Weekend.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.