Resumé insikt
Så jobbar varumärken fram succéer på Tiktok: ”Folk hatar reklam”
En e-handel har ökat försäljningen med 320 procent, SSU engagerar unga politiskt med 15-sekundersklipp, och Ica-butiken i Brottby har Sveriges kändaste handlare. Vi har frågat varumärkena på Tiktok hur de jobbar.
Publicerad: 23 februari 2022, 10:29
Resumé har pratat med fyra företag om deras innehåll på Tiktok.
Montage: Tom Fägrell
Enligt Tiktoks egna siffror så har 70 procent av Tiktok-användare upptäckt produkter tack vare plattformen. Ett mycket talande internationellt exempel är livsmedelsvarumärket Little Moons, som tack vare sitt Tiktok-konto ökade
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.