Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så kan de senaste GDPR-domarna slå mot adtech-bolagen

Publicerad: 5 december 2018, 12:50

Från datadriven till kontextdriven marknadsföring. Det kan bli den nya retoriken när det kommer till programmatiska köp post GDPR. Resumé Insikts analytiker Maya Garkusha ställer sig frågan om ett köpsätt som inte längre låter premium kommer sätta käppar i hjulet för programmatic framöver.


Ämnen i artikeln:

Maya Garkusha

Detta år har varit ett av de mest händelserika inom adtech. Mest på grund av det nya regelverket för hur man samlar in och behandlar personuppgifter, det vill säga GDPR.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Maya Garkusha

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.