Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så kan du dra nytta av succémodellen bakom Skam

Publicerad: 20 april 2017, 08:19

Den norska ungdomsserien Skam har trollbundit långt fler än sin kärnmålgrupp. En av anledningarna till det är Stanford-modellen NABC, som såväl serieskapare som kommunikatörer kan dra nytta av. Resumé Insikt har tittat närmare på metoden.


Ämnen i artikeln:

SkamNRK

Under påskhelgen drog den fjärde säsongen av Skam igång på SVT. Serien har unisont hyllats och i det närmaste geniförklarats. Fansen är som tokiga och praktiskt taget lever Skam.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SkamNRK

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.