lördag23 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så kan marknadsförare använda nostalgi för att förtrolla

Netflix-succén Stranger things har inte bara kastat ett gäng barnskådespelare in i rampljuset, utan också fört upp 80-talsdängan ”Running up that hill” på topplistor världen över. Anledningen stavas nostalgi. Hur kan marknadsförare använda sig av det? Det resonerar Jacob Östberg och Benjamin Hartmann om i veckans krönika.

Publicerad: 14 september 2022, 12:05

Ämnen i artikeln:

KrönikaInsiktResumé InsiktMarknadsföring

Kate Bushs comeback till topplistorna kan förklaras av nostalgi och förtrollning. Det kan även marknadsförare dra nytta av. Foto: Netflix / Kate Bush. Illustration: Tom Fägrell

”Running up that Hill” med Kate Bush och ”Master of Puppets” med Metallica må förvisso vara fantastiska låtar, men ändå har inte många utanför den omedelbara skaran av hängivna fans

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev