Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så kan marknadsförare använda nostalgi för att förtrolla

Så kan marknadsförare använda nostalgi för att förtrolla

Netflix-succén Stranger things har inte bara kastat ett gäng barnskådespelare in i rampljuset, utan också fört upp 80-talsdängan ”Running up that hill” på topplistor världen över. Anledningen stavas nostalgi. Hur kan marknadsförare använda sig av det? Det resonerar Jacob Östberg och Benjamin Hartmann om i veckans krönika.

Publicerad: 14 september 2022, 12:05

Ämnen i artikeln:

KrönikaInsiktResumé InsiktMarknadsföring

Kate Bushs comeback till topplistorna kan förklaras av nostalgi och förtrollning. Det kan även marknadsförare dra nytta av.

Foto: Netflix / Kate Bush. Illustration: Tom Fägrell

”Running up that Hill” med Kate Bush och ”Master of Puppets” med Metallica må förvisso vara fantastiska låtar, men ändå har inte många utanför den omedelbara skaran av hängivna fans

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.