måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så kopierar kedjorna premiumvarumärken med eget brand

Så kopierar kedjorna premiumvarumärken med eget brand

Lyxvarumärken blir kopierade till betydligt billigare pris av återförsäljare som Lyko, Skincity, Kicks och Kjell & Company.
I vissa fall är kopiorna så lika att man till och med väljer samma produktnamn.
Resumé Insikt kartlägger hur de egna varumärkena breder ut sig – och hur (återvunnen) design, pris och strategi leder till konsumenternas hjärtan.

Publicerad: 14 december 2022, 13:49

Ämnen i artikeln:

DesignVarumärkenLykoKicksClas OhlsonEMVSkincityÅhlénsKartläggningNetonnetAppleToppnyheterInsikt

Ett axplock av Lykos egna varumärken och marknadsledare.

Montage: Yasmine Winberg.

Inom dagligvaruhandeln har egna märkesvaror, EMV, aldrig varit större. Enligt färska siffror från SCB utgjorde kedjornas egna märkesvaror under förra året 27,3 procent av den totala livsmedelsförsäljningen, vilket betyder att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev