Resumé insikt
Så lite äger kvinnor av svenska byråbranschen – och det här krävs för att vända utvecklingen
Så lite äger kvinnor av svenska byråbranschen – och det här krävs för att vända utvecklingen
Det talas mycket i reklambranschen om vikten av jämställdhet – men hur ser det egentligen ut bakom slagorden? I en kartläggning kan Resumé visa hur stor andel av svenska byråer som ägs av män respektive kvinnor samt hur andelarna är fördelade mellan könen. Siffrorna skvallrar om att branschen har långt kvar till ett jämställd ägande.
Publicerad: 1 juni 2021, 12:39
Foto: Dilok Klaisataporn
Jämställdhet har i många år varit en hjärtefråga i kommunikationsbranschen – i alla fall utåt sett. Initiativen som syftar till att öka både jämställdhet mellan könen och mångfald är många
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.