Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så lite äger kvinnor av svenska byråbranschen – och det här krävs för att vända utvecklingen

Så lite äger kvinnor av svenska byråbranschen – och det här krävs för att vända utvecklingen

Det talas mycket i reklambranschen om vikten av jämställdhet – men hur ser det egentligen ut bakom slagorden? I en kartläggning kan Resumé visa hur stor andel av svenska byråer som ägs av män respektive kvinnor samt hur andelarna är fördelade mellan könen. Siffrorna skvallrar om att branschen har långt kvar till ett jämställd ägande.

Publicerad: 1 juni 2021, 12:39

Ämnen i artikeln:

KOMMHelena WestinMalin WikerbergGarbergs MalmöNY StudioByråerKartläggningNord DDBDear FriendsB-Reel

Foto: Dilok Klaisataporn

Jämställdhet har i många år varit en hjärtefråga i kommunikationsbranschen – i alla fall utåt sett. Initiativen som syftar till att öka både jämställdhet mellan könen och mångfald är många

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News