Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Så lockade Gant åtta miljoner tittare till sin branded content-satsning

Publicerad: 28 Februari 2018, 12:42

Genom YouTube-serien Couple Thinkers ville Gant ”göra en Red Bull” och stärka varumärket genom branded content långtifrån deras kärnprodukt. Åtta miljoner visningar senare är serien en succé. Men vilka är nyckelfaktorerna bakom framgångarna?


Ämnen i artikeln:

GantEleonore SällContent

Native advertising, branded content, influencers och syftesdrivna kampanjer. Även om 10-talets marknadsföringstrender på många sätt skiljer sig åt stammar de egentligen från ett och samma problem. Publiken har blivit reklamtrött

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

GantEleonore SällContent

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.