Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

När cookiesarna slukas blir förstapartsdatan viktigare än nånsin.

Foto: TT/Jonas Walzberg.

Så lyckas de runda cookiedöden med nya metoder och maffig förstapartsdata: ”Uppfinner hjulet”

Tredjepartscookien är snart stendöd – det är bara en tidsfråga. Nu kräver situationen handlingskraft från marknadscheferna. Det finns de som redan ställt om, slopat externa aktörer – och lyckats bibehålla effekten. Memira har skaffat en egen DMP för att bibehålla kontrollen.

Publicerad: 2 november 2022, 12:50

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Samtliga experter är överens: När tredjepartscookies försvinner är det företagen som sitter på mycket förstapartsdata om sina kunder som har ett stort försprång. Samtidigt tycks det inte vara särskilt många

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

CookiedödenGoogleMemiraTredjepartscookienGroupMScreamInsiktResumé InsiktNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev