Resumé insikt
Så optimerar influencernätverken lönsamheten
Publicerad: 15 september 2021, 06:00
Sam Foroozesh, vd och grundare av Cure Media, Natalie Tideström, Vd på We Are Era i Norden och Felicia Lagerwall, medgrundare till Make Sense Media.
Historiskt sett har få influencernätverk kunnat visa upp gröna siffror. I en överetablerad bransch behöver mellanhänderna hitta unika erbjudanden som får annonsörerna och profilerna att vilja samarbeta. Vi har tagit reda på hur de nätverk som gjort vinst under pandemin har jobbat för att särskilja sig.
När Covid-19 förra året tornade upp som det största hotet mot världsekonomin sedan finanskrisen 2008 lämnades få företag oberörda. Inte heller influencernätverken kunde skydda sig mot slopade marknadsföringsbudgetar när bolagen
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.