Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så reagerar kunderna på ”köp inte vår produkt”-budskap

Så reagerar kunderna på ”köp inte vår produkt”-budskap

I samband med readagar har det blivit poppis att uppmana kunderna att inte konsumera. Men det innebär inte per automatik att de uppfattar företagen som ansvarstagande vad gäller hållbarhetsfrågan. Bättre går det för de företag som uppmanar till minskad konsumtion av produkter som presterar sämre. Det skriver Resumé Insikts återkommande krönikörer, forskarna Erik Modig och Martin Söndergaard.

Publicerad: 16 december 2020, 11:24


Erik Modig och Martin Söndergaard är återkommande krönikörer i Resumé Insikt.

Foto: Pax Engström.

I samband med de senaste veckornas stora reor väljer vissa företag, trots detta att inte försöka öka sina kunders konsumtion. Vissa väljer att lyfta fram viktiga samhällsfrågor i stället, som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.