Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Så säljer du en grön planet

Publicerad: 3 Juli 2019, 13:06

Snart växer generation Greta upp och blir konsumenter. Det ställer nya krav på insiktsarbete och nya strategier. Eller innebär det ingen skillnad? Vi lät Carin Fredlund reda ut vad forskningen säger om den gröna marknadsföringen.


Ämnen i artikeln:

Hållbarhet

Precis som klimatkrisen polariserar är åsikterna om rätt strategier för hållbar och/eller syftesdriven kommunikation djupt skild. Säljer miljö eller riskerar det ge en motsatt effekt? Hållbar kommunikation är långt ifrån

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Hållbarhet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.