Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Så skapades reklamkonceptet bakom Sveriges mest värdefulla varumärke

Publicerad: 8 Juni 2017, 14:14

Sveriges starkaste varumärke Ikea värderas till 210 miljarder kronor. Nu hoppas möbeljätten att den innovativa kommunikationen ska generera ännu mer klirr i kassan.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPatrik Nygren-BonnierIkea

Det finns mängder av historier att berätta om Ikea. Om hur 17-årige Ingvar Kamprad grundade varumärket 1943 genom att sätta samman sina egna initialer med de första bokstäverna i Elmtaryd

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.