Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så skapar du en hajp kring varumärket

Publicerad: 5 juni 2019, 10:03

En bra hajp kring ett varumärke kan minska rejält på annonspengarna och öka pr-värdet enormt. Carl Leijonhufvud på byrån Headland har studerat vad hajpade bolag har för gemensamma nämnare när det kommer till hur de kommunicerar.


Fenomenet ”hype” lockar det stora flertalet entreprenörer. Vanligt citerade fördelar är att det leder till fler kunder, potentiella partnerskap, ökad tillgång till riskkapital samt att det gör det enklare att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.