måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

I en ny stor undersökning svarar över 500 personer i Norden på en rad frågor som rör jobbet som marknadschef. Därmed är det också möjligt att rita upp den norska, danska och svenska marknadschefens personlighet.

Foto: Illustration/Lise Strandlien

Så skiljer svenska marknadschefen ut sig från sina nordiska grannar: "Orolig för att fatta fel beslut"

Det var en gång en norsk, en dansk och en svensk marknadschef. I The Nordic CMO Survey syns skillnaderna tydligt. Vi går till botten med varför – och hur det påverkar marknadsföringen.

Publicerad: 16 maj 2023, 12:00

I den nya undersökningen "Nordic CMO Survey" har Resumé, tillsammans med systertidningarna Kampanje och Markedsføring i Norge och Danmark samt marknadsföringsbyrån Synlighet, tittat på marknadschefens roll och position på

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ReklamLedarskap

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev