Resumé insikt
Så uppmanar klädkedjornas återvinning till nya köp: “Dubbelmoral”
Publicerad: 19 mars 2019, 14:03
Lämna ett plagg till återvinning – och rädda miljön. Men innan du går från butiken ska du konsumera nya kläder. Det är så klädbranschen marknadsför sig med sina rabattkoder för gamla textilier. Varumärkesexperterna kritiserar modellen.
Ämnen i artikeln:
KritikH&MHemtexLindexKappahlKappAhlErik ModigEva OssianssonMarknadsföringReklamKommunikationI Sverige förbrukar vi resurser som om vi hade fler än fyra planeter, enligt WWF. Under åren 2007 till 2017 ökade den svenska konsumtionen med 22 procent. Enligt uppgifter
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.