Resumé insikt
Så uppmanar klädkedjornas återvinning till nya köp: “Dubbelmoral”
Publicerad: 19 mars 2019, 14:03
Lämna ett plagg till återvinning – och rädda miljön. Men innan du går från butiken ska du konsumera nya kläder. Det är så klädbranschen marknadsför sig med sina rabattkoder för gamla textilier. Varumärkesexperterna kritiserar modellen.
Ämnen i artikeln:
Erik ModigH&MMarknadsföringEva OssianssonReklamLindexKappahlHemtexKritikKommunikationI Sverige förbrukar vi resurser som om vi hade fler än fyra planeter, enligt WWF. Under åren 2007 till 2017 ökade den svenska konsumtionen med 22 procent.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.