Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Så viktiga är tävlingsvinster vid byråval – Sveriges största annonsörer säger sitt

Så viktiga är tävlingsvinster vid byråval – Sveriges största annonsörer säger sitt

Tävlingsindustrin inom reklamvärlden sväller hela tiden. Men är vinster i kreativitetstävlingar viktiga för annonsörerna när de ska välja byrå? Vi tar reda på hur det ligger till med hjälp av 25 av Sveriges största annonsörer. ”Ibland kan det bli intressekonflikt – och då prioriterar jag alltid mina egna mål som är uppsatta”, säger en annonsör.

Publicerad: 18 November 2020, 11:45

Ämnen i artikeln:

TävlingCresta AwardsAnnonsörerKlarnaChristian CabauVingClaes PellvikÅkestam HolstForsman & Bodenfors

Hur viktigt är egentligen vinster – för annonsörens del?

Foto: Getty Images.

”Nu har vinnarna i Cresta Awards kommit så det är väl bra att vi skriver om dem”. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.