Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Så vill branschorganisationerna stävja ad fraud

Publicerad: 22 juni 2022, 09:50

Lena Regeheim (verksamhetsansvarig på Sveriges Mediebyråer) och Hanna Riberdahl (vd på Sveriges Annonsörer).

Samarbete och utbildning. Så kan branschorganisationernas ansträngning sammanfattas för att rå bot på ad fraud: ”Vi tror att det behövs en större kunskap och kännedom om ad fraud problematiken”, säger Hanna Riberdahl på Sveriges Annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Ad fraudDigitalDigital marknadsföringSveriges AnnonsörerSveriges MediebyråerHanna RiberdahlNyheter

680 miljarder kronor globalt. Drygt 4 miljarder i Sverige. Så mycket tros försvinna i ad fraud under 2022. Men beloppen är högst osäkra och enligt experten Augustine Fou som Resumé

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.