Resumé insikt
Så vill branschorganisationerna stävja ad fraud
Publicerad: 22 juni 2022, 09:50
Lena Regeheim (verksamhetsansvarig på Sveriges Mediebyråer) och Hanna Riberdahl (vd på Sveriges Annonsörer).
Samarbete och utbildning. Så kan branschorganisationernas ansträngning sammanfattas för att rå bot på ad fraud: ”Vi tror att det behövs en större kunskap och kännedom om ad fraud problematiken”, säger Hanna Riberdahl på Sveriges Annonsörer.
Ämnen i artikeln:
Digital marknadsföringNyheterSveriges AnnonsörerSveriges MediebyråerHanna RiberdahlAd fraudDigitalDigitalisering680 miljarder kronor globalt. Drygt 4 miljarder i Sverige. Så mycket tros försvinna i ad fraud under 2022. Men beloppen är högst osäkra och enligt experten Augustine Fou som Resumé
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.