Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Sälj grej med tjej: Därför använder sig näthandlarna fortfarande av urgamla knepet

Sälj grej med tjej: Därför använder sig näthandlarna fortfarande av urgamla knepet

100 procent kroppar för kvinnor – 0 procent kroppar för män. Det är facit för hur de minst jämställda webbshopparna säljer sina underkläder när vi går igenom hur 15 sajter väljer att rikta sig till kvinnor vs. män. ”Det blir aldrig exakt lika, men det är inte heller något som vi eftersträvar”, säger Johanna Winther, operativ chef på Lager 157, en av de e-handlare med flest kvinnokroppar i förhållande till läget för det motsatta könet.

Publicerad: 25 november 2020, 15:04

Ämnen i artikeln:

SexismE-handelH&MCubusStadiumKappAhlEllosZalando

För att ta reda på om det gamla uttrycket ”sälj grej med tjej” fortfarande gäller valde vi att göra en kartläggning av hur kvinnor och män representeras hos 15 svenska

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.