Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Sex miljötrender som alla marknadsförare bör känna till

Publicerad: 9 Oktober 2019, 06:13

Det är bara några dagar kvar av 10-talet. Ett omvälvande årtionde där vår syn på omvärlden, miljön och oss själva har förändrats i grunden. Det här förändrar inte vår konsumtion i nästa kvartal, men på sikt måste marknadsförare som vill överleva 20-talet förstå den mångfasetterade hållbarheten, en konfliktorienterad kultur, stagnerad sexualitet och individualiserad skönhetssyn. Gör dig redo för ett nytt decennium.


Hållbart är inte längre en fråga om trendigt miljöval. Snart har alla klimatångest fast alla från sina egna horisonter. Då är det svårt att hitta fram på en hållbar marknad.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.