Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Simone Westerberg Skoog: Adidas och P&G har förstått det alla borde förstå

Simone Westerberg Skoog: Adidas och P&G har förstått det alla borde förstå

Adidas och P&G har båda bytt mediestrategi efter att de inte fått den försäljningseffekt de hoppats på. Digitalt är inte alltid svaret, skriver Resumé Insikts analytiker Simone Westerberg Skoog, som listar ett antal frågor alla marknadschefer borde ställa sig med anledning av detta.

Publicerad: 18 December 2019, 08:20

Ämnen i artikeln:

AdidasSimone Westerberg SkoogProcter & Gamble

Simone Westerberg Skoog är tillträdande vd för IPG i Sverige. Hon skriver krönikor för Resumé Insikt en gång i månaden.

Foto: Janne Naess.

Under den senaste tiden har vi läst om stora varumärken som skruvat om och ändrat sin mediestrategi, från att ha satsat investeringarna på digitala och performance-orienterade plattformar till ett skifte

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.