Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Simone Westerberg Skoog: Datadrivna insikter med högre effekt

Publicerad: 21 Oktober 2019, 07:26

Data bör användas för att skapa kreativa kampanjer och strategier – men skjuter du fel riskerar det att få motsatt effekt. Med avstamp i Svenskarna och internet och Nils Wimbys bloggspaning förklarar vår analytiker Simone Westerberg Skoog hur du sticker ut i bruset.


Ämnen i artikeln:

Svenskarna och InternetKrönikaAnalys

Att bara använda datan för att skjuta med ett ”direkt erbjudande” utan möjlighet till interaktion, riskerar att få motsatt effekt på lång sikt. Det är bland annat vad Annonsvänligt Sverige

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.