Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Smygreklamen splittrar politikerna – men SD och MP vill vidta åtgärder

Publicerad: 5 Juni 2019, 09:34

Endast en utfrågning har berört ämnet reklammärkning i riksdagen – trots att det är en miljardindustri fylld av gråzoner. Men politikerna kräver inga krafttag – förutom SD och MP som vill sätta press på plattformar och myndigheter. – Vi kan konstatera att myndigheterna inklusive rättsväsendet varit sena på bollen, säger ledamoten Emma Hult (MP).


Ämnen i artikeln:

ReklamombudsmannenMiljöpartietInfluencerFacebookInfluencer marketingInfluencersSocialdemokraternaModeraternaSverigedemokraternaSnapchat

Den första och enda utfrågningen kring reklammärkning i riksdagen skedde för tre år sedan, där flera av riskdagspartierna deltog. Socialdemokraterna var mest aktiva och ansåg bland annat

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.