Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Resumé insikt
Publicerad: 5 juni 2019, 09:34
Endast en utfrågning har berört ämnet reklammärkning i riksdagen – trots att det är en miljardindustri fylld av gråzoner. Men politikerna kräver inga krafttag – förutom SD och MP som vill sätta press på plattformar och myndigheter. – Vi kan konstatera att myndigheterna inklusive rättsväsendet varit sena på bollen, säger ledamoten Emma Hult (MP).
Ämnen i artikeln:
ReklamombudsmannenMiljöpartietInfluencerFacebookInfluencer marketingInfluencersSocialdemokraternaModeraternaSverigedemokraternaSnapchatDen första och enda utfrågningen kring reklammärkning i riksdagen skedde för tre år sedan, där flera av riskdagspartierna deltog. Socialdemokraterna var mest aktiva och ansåg bland annat
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.