Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Sociala medierna skjuter fel varannan gång – här är problemen med intressestyrning

Sociala medierna skjuter fel varannan gång – här är problemen med intressestyrning

Det finns en diskrepans i hur vi ser på våra egna intressen och hur de sociala medierna definierar vilka vi är. Det får också konsekvenser för hur pricksäkra riktade annonser kan bli. Vi har pratat med experter och plattformarna själva för att reda ut hur väl targeting egentligen fungerar. – På gränsen till lurendrejeri, säger kommunikationsstrategen Daniel Collin.

Publicerad: 20 Maj 2020, 10:56

Ämnen i artikeln:

Daniel CollinNatalie ErikssonLukasz LindellSociala medierNils Andersson Wimby

Daniel Collin, Nils Andersson Wimby och Natalie Eriksson.

Vi har kartlagt 1311 intressen som finns listade på våra sociala medierkonton: på Twitter, Facebook, Instagram och Linkedin. Sedan har vi rannsakat oss själva för att komma fram till vad

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.