Resumé insikt
Spelbolagen som ökat sina reklaminvesteringar mest – 6,6 miljarder i potten
Publicerad: 23 januari 2019, 08:51
Från 3,8 till 6,6 miljarder kronor på bara två år. Reklaminvesteringarna har slagit i höjden och med spellicensen runt hörnet lägger helt nya bolag stora summor på marknadsföring. Jackpott för byråerna.
Resumé Insikt har bett Sifo Reklammätningar ta fram siffror på hur mycket pengar som lagts på reklam de senaste tre åren, alltså de tre åren innan den nya spellagen trädde
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.