Resumé insikt
Steg för steg: Ostmetoden och den bortglömda ”Tacoeffekten” – så jobbar du med priserbjudanden i kristid
Kortsiktiga prisstrategier är mer regel än undantag. När lågkonjunkturen står inför dörren kan de inte längre vara baserade på förutfattade meningar och gissningar. Prisexperten Stefan Ekström guidar rätt:
✓ Knepet som förbättrar lönsamheten med 10-15 procent.
✓ 5 dyrbara tips – så optimerar du prisstrategin.
✓ Ostmetoden blottar svagheten med kampanj.
✓ Tacoeffekten som kan skapa merförsäljning.
✓ Då kan varumärket ta skada.
Publicerad: 28 september 2022, 12:36
Prisexperten Stefan Ekström delar med sig av sina bästa tips till en vinnande prisstrategi. Foto: Montage
I takt med prisinflationen spanar konsumenterna allt mer efter rabatter och erbjudanden i dagligvaruhandeln. Men att veta vad som faktiskt är ett klipp är inte helt enkelt. En kartläggning
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.